Autobazary? Ještě horší, než jsme čekali, říká firma, která je chtěla certifikovat

“Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.” Rothschild

Jedním z nejoblíbenějších “start-upů” českých vykuků je založit autobazar. Tedy, vzít cizí auto do komise a někomu jej střelit se ziskem. Když už se ale investuje námaha do přesvědčení kupujícího, je dobré z něj vymačkat více peněz. Co takhle stočit tachometr? Co si ponechat jeden rezervní klíček pro pozdější opětovné “převzetí” vozu najatým chmatákem a opakovaný prodej?

Jak jsou na tom vůbec české autobazary? Přemýšlíte o vlastním? Firma TÜV NORD, která provádí inspekce a certifikace v 70 zemích světa, zabrousila do Česka. Před rokem pojala ambiciózní úmysl certifikovat kvalitu služeb všech autobazarů. Záměr dobrý, vystřízlivění ještě lepší. Certifikace, vycházející z mezinárodních standardů, měla být jedním z hlavních vodítek pro zákazníky, kde mohou bez obav nakoupit ojetý vůz. Ačkoli firma předpokládala, že cca 70% českých autobazarů certifikací neprojde, výsledek byl mnohem horší. Podle závěru TÜV NORD Czech lze ojeté vozidlo koupit v Česku bez rizika pouze u několika prodejců. Jak je možné, že u většiny je to ruská ruleta?

Nabídku na certifikaci dostalo v první vlně přibližně 400 českých autobazarů. ...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům