Jak úspěšní motivují sami sebe

3) Zasvěťte přítele

Téměř devadesáti procentům miliardářů, kteří se vypracovali od nuly, pomohla druhá osoba. Přítel, nebo nepřítel. Někdo, komu svěřili své plány, bez ohledu na to, zda sklidili posměch, nedůvěru či zda jim daná osoba přála. U někoho naopak platí: Čím větší opovrhování, tím pravděpodobnější a rychlejší akce.

Sdělení záměru komukoli dalšímu je veřejný závazek. S jeho nedodržením je spojena hanba a opovržení (alespoň v představách toho, kdo se zavázal). Na tom byl názorně založena Zeď cílů časopisu FC, a proto většina z 57 čtenářů, kteří se zavázali do roka a do dne provést svůj stále odkládaný záměr, již má splněno. Nebyli o nic šikovnější než předtím. Nezlepšila se doba. Nezměnil se ani svět. To oni. Muset přesvědčit jiné, že to dám, je ta nejúčinnější motivace.

Ptáte se, co tedy druhé osobě říct a jak vůbec postupovat?

Na 1. schůzce řekněte, o co usilujete. Pokud o novou práci, konkretizujte, co hodláte dělat, za jakých podmínek ji přijmete a jaký okruh firem (rámcově) toužíte oslovit. První krok, Zacílení terče, je hotov. Těleso se dalo do pohybu.

Na 2. schůzku (čas předem stanovený) už příteli přineste soupis míst, v nichž si děláte naději na místo, a konkrétních jmen, která v těchto firmách oslovíte. Opět je dán časový limit pro akci. Druhý krok, Odjištění zbraně, je uskutečněn.

Na 3. schůzce již popisujete příteli, jak úspěšná byla “střelba na terč”. Pokud nebyla, vyřešte proč. Možná šlo o studený kontakt, možná jste...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům