Česká hra na vysoké školy: Proč se studenti učí to, co firmy nepotřebují

1) Jak je možné, že absolvent vysoké školy není použitelný v praxi? Protože firmám často nevyhovuje mírou nabytých odborných technických znalostí, a to v hlavním oboru, který studoval, o mezioborových přesazích ani nemluvě.” To snad není pravda! Školy nejsou schopny vybavit studenta znalostmi, které poté potřebuje? A co je z úst Šárky Vránové ještě horší: “Za požadavky firem nejvíce zaostávají kandidáti z rychle se vyvíjejících segmentů. Školy totiž neumí nebo nemohou pružně zareagovat na technologický vývoj přiměřenou úpravou studijních programů.”

Jinými slovy: Školy neučí to, co absolvent potřebuje, a naopak učí to, co už v praxi nepotřebuje. Sám jsem to zažil na právech za mých studijních let. Ale to byla složitá a turbulentní doba, kdy se zákony divoce měnily ještě v průběhu semestru či dokonce zkouškového období a více než skripta bylo užitečnější sledovat televizi. Když to přeženu, ráno jste museli znát paragraf, který ještě večer neplatil.

Jenže dnes je to jiné. K čemu jsou univerzity, které nedokážou včas reagovat na běh světa a studentům nalévají do hlavy to, co je už předem diskvalifikuje a činí zaostalými? Představte si, že by Vás v autoškole učili jezdit na koňském povozu, protože buď nezaregistrovali, že už existují auta, nebo nemají dost peněz na to, aby si nějaké auto pořídili! A Vy potom přijdete za zaměstnavatelem s oprávněním na řízení koňského povozu a ještě očekáváte vyšší pozici a plat…

Četli jste  Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům