Už to vypadalo, že se nechce odlepit od země, ale nakonec to HondaJet dal.
Za viditelné úlevy a potlesku celého týmu, který na něm pracoval deset let, se poprvé k nebi zkušebně vznesl letoun s ambicemi být nejpokročilejším lehkým tryskáčem na světě.
Jednopilotní stroj, který majiteli šetří náklady na posádku, bude mít ve své třídě bezkonkurenční výkon, pohodlí a ekonomiku provozu. Navíc by měl být nejrychlejší, nejtišší, s nejvyšším dostupem (letová hladina, které dosáhne) a nejnižší spotřebou. Jak to udělá? Už na první pohled je zřejmá odpověď…
Vidíte?
Unikátní umístění motorů nad úrovní křídel.
To má zlepšit letový výkon, snížit aerodynamický odpor a tedy vyžadovat míň paliva. Navíc by měl ubýt hluk, a to jak v kabině, tak na zemi při vzletu či přistání. Ostatně více lze posoudit z videa prvního testovacího letu:
https://www.youtube.com/watch?v=8gSiwJYTBgM
HondaJet bude létat v hladině 13 kilometrů, která je vyhrazena pro tyto typy strojů. Nad sítí dopravních linek je řidší provoz, soukromé letouny tak mohou snáze křižovat nebe a nemusejí se držet standardních koridorů, které linkám cestu prodlužují (jako když autem musíte jezdit jen po silnici). Proto uživatelé soukromých a business jetů létají přímo k cíli, mnohdy nejkratší spojnicí mezi dvěma body.
HondaJet tak bude činit maximální cestovní rychlostí 892 km/h, za ideálních podmínek doletí 2500 kilometrů daleko. To je z Prahy strategická vzdálenost....
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům