1) Má zaujetí pro věc
Kdo vstupuje do podnikání, většinou touží po penězích nebo slávě. S těmito cíli by Carter Kostler asi daleko nedošel. Je silně nenáviděný mocenskými skupinami, které mohou zničit jeho budoucnost, a o každý dolar na trhu bojuje. Jestli ho někdy něco hnalo, pak to určitě nebylo bohatství nebo světla ramp, ale spalující touha zlepšit svět – touha, kterou má v srdci asi každé dítě. V dospělosti, semleto školami a systémem, už stáhne krovky, protože v té době je už vždycky něco, co nám systém může vzít. Musíme být hodní.
Carter je tak mladý a “naivní”, že jeho vášní je pomáhat dětem, aby žily lepší život. Je už tak výrazný, že díky němu se probudila řada dospělých, kteří ho podpořili například při vývoji a certifikaci lahve, kteří ho podporují, když má záhadné potíže ve škole. I díky nim dokáže vytrvat. Zažívá v bleděmodrém to, co 11letý Tomáš Vejmola z Mníšku pod Brdy, když se rozhodl lidem sušit jablečné křížaly. Skoro nikdo mu nepřál, množila se udání, zda má vůbec oprávnění podnikat a platí daně. I z toho je vidět, jak školství funguje a co z lidí dokáže dělat.
2) Dělá něco, co ho přesahuje
Jak je možné, že potravinářská lobby Cartera prostě nezamázne? Je to prosté. Carter je příliš mladý, aby měl aféry. Navíc začal mít na své straně lidi. A ti se k němu přiklonili mimo jiné proto, že produkt, který prodává, není o něm. Je o snížení obezity, boji s cukrovkou, s celým chemicko-potravinářsko-farmaceutickým průmyslem.
Carterův začínající úspěch přichází jen jako vedlejší produkt z pomoci ostatním. A jeho aktivita zaráží tím spíš, že on obézní ani nemocný není. Tak proč mu to není lhostejné? Proč si dělá problémy? Proč riskuje, že nedostuduje? Proč mu někdo neřekne, ať se dospělým neplete do byznysu?
Protože Carter dělá něco, co ho přesahuje. A nemá to slabé místo.
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům