1) Jednou nestačí
Odhodlat se a vrhnout se do realizace nápadu vyžaduje samo o sobě dostatek sebedůvěry a víry v produkt. Je to pořádný skok. Co se však děje u neúspěšných podnikatelů? Skočí a po dopadu se skrčí. Pšt. Neslyšel mě někdo? Nepřehnal jsem to? Draps – a už je strach znovu ovládá. Čekají a váhají dál. Nepokračují ve svém tažení. Jednou se překonali, ale dál je drtí jejich skepse, že neuspějí. Přitom realita je taková, že jeden krok nikdy nestačí, MUSEJÍ pokračovat v riskování, aby objevili skutečný potenciál svého produktu, služby, společnosti. Nelze podnikat bez rizika.
Dá se to přirovnat k pěstnímu souboji: Někdo Vás rozčílí. Ve Vás to bublá. Konečně seberete odvahu a – beng. Aby se neřeklo. Buď udeříte málo, takže druhého spíše rozdráždíte, nebo to přeženete a čeká Vás kriminál.
Nikdo z nebe nespadl učený. Každý se odmalička učíme snášet hanbu, že nejsme (ještě) dostatečně dobří v chůzi, mluvě, konání. Všichni se teprve zkoušením zdokonalujeme. Ani podnikání není výjimkou.
“Jestli se dostatečně nestydíte za to, co jste vymysleli, pak s tím na trh přicházíte pozdě,” říká jeden mladý podnikatel na stránkách časopisu FC, a tím přesně vyjadřuje ono riziko, kterému se vystavujeme. Výsměch. Prohru. Neúspěch. To je vše, co riskujete.
Ale všeho jen do času. Proč?
2) Naučte se rychle prohrávat
Je zázrak, když se první nápad hned promění v terno. Obvykle je neohrabaný, je nutné ho dopracovat, dodatečně upravit na přání zákazníka, kterému předem nikdo nevidí do hlavy a je i zbytečné cokoli předvídat, hádat. Prostě dejte svůj produkt na trh a zeptejte se lidí, co oni na to.
Jestliže jste připraveni přijmout toto riziko, měli byste být připraveni i na okamžitou změnu kurzu, pokud se věci nevyvíjejí podle plánu. “Kolikrát já jsem takto prohrál?” mává rukou s bodrým smíchem další z úspěšných podnikatelů, o kterém si
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům