O hranici rizika aneb 5 zásad, kterými se úspěšní řídí v podnikání

4) Mějte plán

Co nás všechny žene kupředu? Velká vize. Lákavý cíl. Představa o odměně.

Proto chodíme do škol – abychom dostali papír a titul.

Proto chodíme do zaměstnání – abychom dostali peníze.

Proto podnikáme – abychom konečně někde plně uskutečnili to, co máme v hlavě nebo v rukou, a inkasovali za to veškerý zisk.

Tím jsem třikrát popsal plán. Víme, co máme dělat a proč to chceme dělat. A také víme, co ještě je pro nás únosné a kdy už nemá smysl pokračovat.

Podnikatelé mají plán proto, aby viděli, že příležitost, do které jdou, a riziko, které na sebe berou, koresponduje s jejich plánem a je krokem kupředu. Jestliže to, co je napadlo, neposune je, jejich zákazníky nebo jejich firmu, nenacházejí žádný důvod pro přijímání tohoto rizika.

Úspěšné podnikatele spojuje jedno: Nebojí se přijmout riziko tam, kde vidí šanci vybudovat něco většího. Vyměnit dobré za lepší. Zaujmout více zákazníků. Vydělat více peněz. (Záleží, jakou prioritu máte Vy).

To všechno stojí za risk.

5) Diskutujte své riziko

Myslíte si, že máte opravdu přátele, kteří Vám pomohou?

Partnera, který za Vámi bude stát v dobrém i zlém?

Podnikání je nejlepší prověrkou, protože tam nikdy nejde o věc jediného člověka. Nikdy neexistuje ohraničení pracovní doby. Podnikáte zpravidla v oblasti, která Vás baví, a tak podnikat nepřestáváte pomalu ani ve spánku. Jste zapálení, odhodlaní… jiní. A potřebujete druhé.

Všichni úspěšní podnikatelé, které jsem měl tu čest za život potkat, byli neskutečně optimističtí. Bylo osvěžující být v jejich přítomnosti. Měli ty nejbláznivější nápady, o jakých jsem slyšel, byli megalomani. O všech záměrech byli stoprocentně přesvědčeni, že budou fungovat. Byli to lidé, na kterých stojí pokrok a inovace. Bez nich by svět stál na místě.

Jak je možné, že byli tak optimističtí, když šlo o bláznivé nápady? Copak to jsou šílenci?

Naopak, málokdo se chová tak uvážlivě jako podnikatelé. Téměř všichni mají naprosto vyřešené osobní zázemí. Baví mě povrchní názory, že na úspěšné podnikatele se lepí jen zlatokopky, že to jsou parazitky, přísavky a podobně. Lidé, kteří se takto vyjadřují, tím říkají mnohé o sobě, své metodice uvažování. A také o svých (nulových) zkušenostech s podobnými typy žen. Copak si opravdu myslíte, že lidé, kteří zbohatli svými schopnostmi z ničeho, jsou tak hloupí, že najednou investují do někoho, kdo jim nijak neprospívá? Že se nechají vysávat? Svatá...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům