Hybridní kupé BMW: v Česku pro letošek vyprodáno, za oceán míří speciální kus

Na Přehlídce elegance v kalifornském Pebble Beach, která začíná 16. srpna, se představí přes 200 historických a luxusních aut. A dražit se budou i novinky. Nám lichotí, že svou vlastní třídu tu bude mít Tatra. Pořadatelé nezapomněli, že dvanáctiválec Tatra 80 Evžena Majoroše vyhrál prezidentskou cenu. Nejvíce se však budou rozevírat peněženky u jediného vyrobeného kusu BMW i8 Concours d’Elegance Edition.

Už na těchto příkladech bude nádherné sledovat, jak během 40 let pokročily automobilové technologie a design. Na jedné straně Tatry 11, 12, 57, luxusní 70 a aerodynamické 77 a 87. A proti nim hybridní gétéčko. Pohodlné, rychlé, ale i ekonomické kupé, které je už v České republice prakticky vyprodáno.

Čím je tak zvláštní?

Karbonový skelet pokrývá plastová karoserie. Celý vůz váží 1485 kg. A to veze tři motory. Zadní kola pohání benzinový tříválec (228 koní v této verzi), přední kola větší elektromotor a vychlazování chodu a akceleraci zajišťuje menší elektromotor. Akumulátor mezi předními sedadly soustředí hmotnost mezi nápravy a těžiště vozu je tak pouhých 45 cm nad vozovkou. I Ferrari 458 Italia jej má výš. BMW i8 tak výborně sedí, v zatáčkách je jako přisáté. Přesto budou milovníci tradičních BMW nesví – elektronicky řízený pohon všech kol bez mechanického spojení obou náprav nedovolí to, co mívají rádi, jezdit bokem. I když důraz je na zadním pohonu, elektromotor vpředu sklony k smyku stále vyvažuje. Takže ne, to není supersport. Ale kultivované kupé.

Ačkoli…

Ve městě můžete jet jen na elektřinu (jde to až do 120 km/h). Na dálnici zase využijete spalovací motor. Ve sportovnějším režimu se asi nejrychleji dobíjí akumulátor. Jen jízdou ho ale úplně nenabijete (nutno zastrčit do zásuvky), stejně jako ho jízdou nikdy úplně nevytlučete (vůz si stále nechává rezervu proudu na krátké nouzové pojezdy, couvání). Elektromotory nejvíce cítíte při zrychlení, zejména dynamickém (přidání rychlosti během jízdy). Předjíždíte opravdu...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům