“Ty se máš, že podnikáš,” řekl mi kamarád. “Já podnikat nemůžu, jsem introvert.”
Vzhlédl jsem s úžasem: “A proč nemůžeš podnikat?”
“Říkám, jsem introvert.”
Introvert je typ člověka, který se méně projevuje navenek a více žije v sobě. Mnoho introvertů se považuje za nevhodné pro podnikání. Prý nedokážou přirozeně navazovat nové vztahy, tudíž nemohou navazovat ani ty obchodní. Jsou prý plaší. Bojí se, že by nemohli konkurovat podnikatelským žralokům, extrovertům.
Nevím, odkud introverti vzali, že nemají šanci v podnikání uspět. Asi se příliš dívají na televizi.
Jack Dorsey je introvert jako poleno. Na snímku při toporném objednávání si latté v kavárně.
Přesto (nebo spíše právě proto) vybudoval Twitter, sociální síť a mikroblog, na němž se neplýtvá slovy.
Před Twitterem vytvořil například živoucí mapu New Yorku. Propracovaným počítačovým algoritmem dokázal simulovat pohyby záchranek, taxiků, veřejné dopravy – nejenže šlo o přesnou mapu města, navíc skutečně ožila, jako byste se dívali z nebe. Pochybuji, že by to dokázal někdo jiný než introvert, schopný uzavřít se ve svém světě.
Je rozdíl být introvert a plachý. Plachost je více o obavě z ostatních lidí. Introvert je bezkonkurenčně schopen soustředit se na svou práci a systematicky se zlepšovat. Jako šéf umí naslouchat, je stručnější a zvídavější než extroverti. Raději se ptá, než odpovídá. O dalších přednostech introvertů, díky kterým uspěl například Dorsey, jsem už psal v magazínu FC, proto tím nebudu předplatitele zdržovat. Na takové detailní informace máme časopis.
S mým kamarádem jsme začali pracovat na jeho introvertní povaze. Ponechali jsme přednosti a odstraňovali...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům