Ochutnávky v přírodě. Farmáři jdou na dobře platící klienty přes hotely

Každá země má nějaký poklad, na němž mohou podnikatelé obchodně participovat. A to bez ohledu na to, zda danou věc vyrábějí nebo jí vůbec rozumějí. V současnosti je to krásně vidět v Mexiku.

Když se řekne tequila, lidem se obvykle vybaví:

1) jehličí,

2) šťavnatý měsíček citronu, zasněžený solí, a směs kyselosti a slanosti, která po každém panáčku, neboli shotu, vypaluje znamení do jazyka,

3) ráno, kdy se člověku zpětně nevybavuje vůbec nic…

Tequila totiž, tak jako v Česku pivo nebo víno, není jen nápoj, ale zážitek. Využít síly zážitku mohou v rámci svého byznysu i ti, kteří tequilu nevyrábějí nebo s ní neobchodují. Jak? Nejlépe to začínají chápat hotely, které zážitky, jež samy nedokážou nabídnout, zprostředkovávají – a na tom vydělávají.

V novém vydání magazínu FC (5/2014, s hořící nulou na obálce) ukazujeme český hotel, který přivádí své klienty k farmářům. Příkladný byznys teď rozjel i řetězec Four Seasons, který v Mexiku objedná helikoptéru, přibere kuchaře a přenese zájemce za tequilovým poznáním až do polí modré agáve.

I mnozí čeští farmáři, pěstitelé a chovatelé se snaží dostat do supermarketů za každou cenu – zalevno a s rezignací na kvalitu, čímž zbytečně degradují svůj produkt. Rodinná palírna Mundo Cuervo přímo ve městě Tequila na to šla jinak – dohodla s vedením hotelu Four Seasons Punta Mita ochutnávky své tequily ne v aranžovaném prostředí hotelu, ale v přírodních kulisách za účasti vlastního sommeliéra a živé hudby, autentické mariachi kapely. Cena je děsivá, 20 000 amerických dolarů (433 000 Kč) za pár, nicméně...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům