7 důležitých vět, které mají moc dovést každého k úspěchu

V tištěném magazínu FC pravidelně ukazuji, jak sráženi byli průkopníci. Kdykoli přišli s něčím, co nenapadlo nikoho před nimi, byli za blázny. Kdykoli to, čemu věřili, úspěšně uskutečnili, byli jen za klikaře a štístkaře. Tak je to vždycky. Lidé, kteří se chopí příležitosti, jsou vysmíváni. Lidé, kteří té příležitosti využijí, jsou nenáviděni. Je to jedna z mnoha daní z úspěchu, byť ji neeviduje Ministerstvo financí ČR.

Jestliže jdete svou cestou a nejste u jiných za blázna, pak něco děláte špatně.

Každý může jít cestou, kterou ještě nikdo předtím nešel. V každém oboru každý produkt může být lepší nebo jiný. Žádný produkt není dokonalý, protože je od člověka. A člověk se bez ustání vyvíjí. Tak jako svět kolem něj.

Všichni máme přednosti, kterými nedisponuje nikdo jiný. Všichni jsme obdařeni schopností pomáhat druhým. Když si obě věty sečtete, uvědomíte si, jaký potenciál máte. A že na světě nebude úspěšný člověk, který by Vám řekl, že neuspějete. Byť Váš cíl zní sebebláhověji, je možné, že ho uskutečníte. Všechny velké věci byly jednou bláhové. Jen proto, že vedly nevyšlapanou cestou. Tam dav nikdy nejde.

I neúspěšní lidé mají nápady a ideály. Proč se je bojí uskutečnit? Proč tvrdí, že něco není možné, když se dříve nebo později najde blázen, který prokáže, že to možné bylo? Povím Vám proč: Protože neúspěšní lidé čekají na dokonalost.

Každý úspěšný člověk už ví, že cesta k úspěchu je proces. V každé chvíli jsme schopni pracovat jen s tím, co momentálně máme. Ať jde o finance, nebo vědomosti. Na začátku nemáme téměř žádné zkušenosti, ty sbíráme až cestou. Je to tak pokaždé. Kdo se změnou čeká až na dobu, kdy bude moudřejší a zkušenější, nikdy se jí bez změny samotné nedočká. Rosteme právě tím, že musíme překonávat překážky, které jsme nikdy předtím neviděli. Jestliže budeme přeskakovat pořád jednu známou překážku, jak bychom mohli růst?

V žádném okamžiku to, co máme v hlavě, nebude dokonalé. Protože s každou novou zkušeností budeme schopni tu věc udělat lépe. Vylepšovat cokoli můžeme až do smrti. Všichni to dělají. Výrobci mobilů, automobilů, pracích prášků. Sami v reklamách říkají, že jejich dnešní produkt je lepší než ten včerejší. Proč nám tedy ten včerejší prodávali? Ze stejného důvodu, jako nám zítra prodají lepší produkt, než byl ten dnešní. To je pokrok.

Máme dvě možnosti. Buď budeme dokonalé plánovat. Nebo uskutečňovat. Úspěšní podnikatelé nejsou ti, kdo by jako jediní na světě vymysleli unikátní věc. Naopak. Drtivou většinu produktů nosili v hlavě miliony jiných lidí. Ale život neodměňuje ty, kdo sní. Nýbrž ty, kdo sny...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům