První Porsche 918 Spyder v Česku: Poslechněte si jeho elektromotory

“Blázne, proč se vracíš z třiceti stupňů do mrazů, z pouště na ledovku?” Dostávám nechápavé SMSky od zimomřivců. Nevím, jestli se slovní odpověď vejde do 140 znaků, ale do jedné MMSky rozhodně. Jediný obrázek je odpovědí, proč se mně vyplatí vrátit od beduínů na Sahaře.

Je to první Porsche 918 Spyder v Česku. Skutečně v Česku. Po Evropě sice jezdí jeden vůz z 918kusové limitované edice s pražskou espézetkou, ale v České republice má být pouze registrován. Majitelem je údajně Polák, který žije převážně po Švýcarsku – v Česku devětsetosmnáctku asi ještě nikdo neviděl. Nám se podařilo pořídit asi první tuzemské snímky i video.

Nejprve ho mohli zahlédnout v Ostravě. Obdržel ho totiž prodejce AR Cars, kde nakupuje své luxusní vozy například tuzemský multilevelový guru Aleš Buksa (Rolls-Royce Ghost, Bentley Mulsanne, pár Ferrari). Poté se raritní Porsche převezlo k jinému prominentnímu prodejci, do SF Motors v Praze, tentokrát jen na tříhodinové předvedení. Proč to stálo za pětihodinový let?

918 je vzácná tím, že je hybridní. Pohání ji benzinový motor (4,8 litru) a dva elektromotory. Více než zvenku je nezvyklejší pohled zevnitř. Vůz je totiž vysoký jen 120 cm (po prsa dospělého muže), takže nasoukat se do sportovních sedadel chce obratnost, navíc výhled je jiný než ze dvou metrů a z velblouda. Při nízkém posezu přepadá člověka nostalgie – vyboulené přední blatníky připomínají závodní speciály Porsche zpřed padesáti lety.

Když už člověk sedí uvnitř, musí si to zkusit. A zasnít se. Pohon čtyř kol funguje fakticky do rychlosti 235 km/h, pak se přední elektromotor sám odpojí a z vozu je zadokolka. Jen benzinový motor má sílu 612 koní, při výpomocí elektromotorů až 887. Vytočit ho můžete až do 9000 otáček za minutu. A to jde nejspíš o...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům