Většina neúspěšných obchodníků nenávidí svou práci. Pohrdá prodejem a prodáváním. Co říkáte, nebyl by zázrak, kdyby takový negativní člověk někomu něco prodal? Jenom pozitivní pocity vedou k pozitivním myšlenkám. Jenom pozitivní myšlenky vedou k pozitivním činům. A jenom pozitivní činy vedou k pozitivním výsledkům.
Dobrý obchodník je efektivní právě proto, že se prodejem baví. Každé ráno vstává natěšený na svůj produkt a na nové klienty. Je natěšený proto, že ví, co dělá, proč to dělá, a ví, co prodává a proč to prodává. Finanční kompenzace je pro takové obchodníky jen bonus, přídavek ke spokojenosti, které říkají “Dostal jsem se k tomu, co miluji”.
Zákazníci ten rozdíl vycítí. Když se jich zeptáte, pojmenují Vám to. U špatného obchodníka nejčastěji poznají, že jeho jediným cílem je prodat. Nic víc. Jenže taková motivace je v byznysu moc slabá.
Dobří obchodníci předávají klientům více než jenom produkt. Předávají mu také vlastní znalosti a zkušenosti s produktem, které ochotně sdílejí přes své příběhy a hlavně empatii (vcítění). Zákazníci pak umějí svým radarem rozpoznat autenticitu (pravdivost) a sebevědomí. Obojí je dáno tím, že prodávající ví, co prodává, protože i pro něj to má hodnotu. A nejen hodnotu obživy.
Je úsměvné, kolik tun peněz vyhazují mnohé firmy za specialisty, kteří se na poradách zaměřují jenom na práskání bičem na “ty dole”, kteří nemají výsledky proto, že je práce prostě nebaví nebo že ji neumí.
Dobří obchodníci nepotřebují žádné vnější hrozby, negativní tlak nebo pozitivní pobídky. Vědí, že nikdy nestačí se o svém oboru a produktu nadrtit jenom to, co umí ostatní. Protože pak by zůstali stejní jako ostatní, tedy jen průměrní. Dobří obchodníci jsou do své obživy zapáleni...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům