“Každému velkému nápadu předchází velký problém, který potřebuje vyřešit.” Nick Woodman
Jak si představujete génia? Jako stařečka se silnými brýlemi a bílým vědátorským pláštěm? Hm. A jak se Vám líbí obyčejný šestadvacetiletý surfař? Moc ne? Přesto, jmenuje se Nick a geniální nápad ho napad’.
Potřeboval k tomu ale dvě přísady, z nichž se geniální nápad míchá: neúspěch, který nám nedá spát, a problém, který potřebujeme řešit. Obojím rádi pohrdáme, nad obojím naříkáme a vnímáme to negativně. Aniž si uvědomujeme, jaký poklad se v tom může ukrývat.
Nicku Woodmanovi bylo 25 let, když neuspěl se svým prvním podnikáním. Založil si tehdy internetovou stránku FunBag, kde nostalgičtí uživatelé mohli hrát retro hry – takové ty rozkostičkované střílečky a adventury z minulého tisíciletí. “Byl to dobrý nápad, ale předběhl dobu,” říká Nick. Přesněji: Trefil se do špatné doby. Přišel rok 2000 a tzv. dotcom krize. Internetové projekty padaly jako přezrálé švestky. Padla i ta Nickova.
1. klíčový krok: Pokračovat
Byla to první křižovatka. Nick se na ní rozhodl, že bude podnikat dál. Jen vymyslí něco lepšího. (Statistický fakt: 50 % všech podnikání končí hned v prvním roce. 90 % všech podnikání končí do pěti let. Neuspět při prvním pokusu je normální. Nikdo se nenarodil se schopností podnikat. Všichni se to musí nejprve učit. Ani děti neumějí chodit na první dobrou, jen je postavíte na nohy. Také potřebují...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům