Jak outplacementují agentury
Najaté agentury mají lepší pozici v tom, že k propouštěnému zaměstnanci přistupují zvenku. Jsou pověřeni nepříjemným výkonem, ale nezaujatí. A hlavně konstruktivní. Kromě přítomnosti řeší budoucnost. Proto jejich exit interview přechází z pohovoru o situaci také k přednesení návrhů řešení této situace, stanovování priorit, zařazení do databáze uchazečů o práci, kariérovému poradenství, doporučení rekvalifikace a jejímu zajištění, tedy získání nových kompetencí, psychologickému či právnímu poradenství, zprostředkování zaměstnání, sebepoznání (účastí v Assessment centru), zorientování se na trhu pracovních příležitostí, zprostředkování kontaktů…
Při správně vedeném outplacementu dostává propuštěný zaměstnanec přiděleného osobního poradce, který s ním pak spolupracuje, dokud nenajde novou práci. Průměrná délka tohoto hledání je od tří měsíců do jednoho roku a většinou končí tím, že klient úspěšně prochází zkušební dobou v novém zaměstnání. Odměnou za tuto službu agentura inkasuje přibližně 20 % ročního příjmu klienta. Výhody jsou oboustranné: bývalému zaměstnanci se dostane účinné pomoci v náročné životní situaci a bývalý zaměstnavatel prokáže (i před těmi, kteří v práci zůstali) zájem o lidi.
Jak outplacementovat sami
Nejsnazší je, když zaměstnavatel vytvoří manuál s kompletními radami a doporučeními, co má pracovník udělat a kam se může obrátit. Nefabuluje, přímo spolupracuje s odborníky či agenturami. Tento způsob “interního” outplacementu mohou provádět přímo manažeři daného zaměstnavatele. Není to žádná věda. Stačí zajít na seminář, posbírat informace a začít dělat pro lidi to “něco navíc”. Ano, stojí to čas i energii,...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům