2. nutnost: Nezapomínejte na manažerské rozhovory
Kardinální chybou většiny firem, kde nefunguje management, je to, že zde neprobíhají manažerské pohovory a rozhovory. Nebo probíhají, ale jen formálně. To znamená, že se manažer se svými podřízenými setká jednou ročně na motivačním pohovoru a jednou ročně na hodnotícím pohovoru. Ve vztahu ke kamarádům (a nejen k nim) často s hloupým dovětkem: “Jednou, dvakrát ročně se potkáme, aby se neřeklo. No řekni sám, co si máme vlastně pořád vykládat?” Jestli manažer mluví s podřízenými pravidelněji, pak jedině při tzv. vytýkacím pohovoru, tedy když něco není v pořádku.
Ale to je špatně! Proč?
Šéfové s velkým Š tato setkání pořádají se železnou pravidelností, protože mají smysl a upevňují vztahy a loajalitu. Především s podřízenými pracují formou koučinku. To znamená, že vlastním zaměstnancům pomáhají při řešení různých potíží a posouvají tím jejich rozvoj. Nemusíme dodávat, že jako manažer musíte napřed umět koučovat, tedy naučit se tuto metodu dobře používat a uplatňovat v praxi. Stojí to sice několik měsíců koučovacího výcviku, ale je to investice, která se vyplatí.
Konečně, jak jinak získáte upřímné informace o tom, co Vaše lidi trápí, zajímá, motivuje, rozčiluje, těší a kam se chtějí...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům