Mají úspěšní lidé jen štěstí?

Čech, který vítá výhry i prohry

Tomášovi bylo 14 let, když přinesl do školy chleby a pomazánky a zkusil prodávat svačiny. Hloupost, řekne někdo, kdo nezná cenu zkušenosti. Tomáš ale pochopil jedno. Když nedokončil vysokou školu, řekl: Ve většině oborů se znalosti dají získat efektivněji v praxi a náskok pěti let je znát.” Místo teoretického sezení v lavici odjel na praktickou zkušenou do Anglie. Vyzkoušel mnoho prací, zčásti proto, že byly mizerně placené, zčásti proto, že pořád nemohl najít to, co by ho zaujalo více než jako obživa. Až programování ho dostalo. A znalost cizího jazyka a prostředí ho nastartovaly.

Zatímco jeho spolužáci z vysoké ještě studovali, on už zkoušel první internetový obchod s parfémy. Neměl valný úspěch, ale to Tomášovi nevadilo. Byl přece zvyklý zkoušet, co se chytí. Po zahraničním vzoru zkusil reklamní arbitráž, affiliate marketing, prodej aut přes internet… až okoukal slevový koncept amerického Grouponu. Vznikl Slevomat. Nebyl to jeho geniální nápad. Byl to jeden z více převzatých nápadů. “Jen” dobře dotažený.

Tomáš Čupr tehdy pochopil, že není důležité přijít s nějakým nápadem jako první. Nýbrž realizovat ho nejlépe. Tomáš rozhodně není král Midas, který na co sáhl, proměnil ve zlato. Hodně mu toho nevyšlo. Ale jeho úspěch je založen na rychlosti, s jakou se rozhoduje a zkouší nápady. Prohrát pro něj neznamená nic negativního. Naopak – je to znamení, že je vhodný čas zkusit něco jiného. Neběduje, nenaříká, nevymlouvá se na toho či onoho. Nepřemýšlí nad tím, jestli má štěstí nebo...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům