Česká Paní Montessori: Maminka, která učí (nejen děti) přemýšlet

Jak roste firma

Začalo to tím, že se Lucie s manželem rozhodli zkusit nějaké Montessori pomůcky sami do Česka dovézt. “Dalo nám práci, než jsme nalezli továrnu, která 1) vyráběla pomůcky v podmínkách, jaké nám vyhovovaly, 2) se všemi certifikáty, které jsme vyžadovali, a 3) za ceny, které pro nás byly přijatelné,” zdůrazňuje Lucie, která nechtěla žádný kompromis. První pomůcky jsem distribuovala z obývacího pokoje našeho panelákového bytu. Tehdy jen mezi kamarádky, které si pomůcky objednaly dlouhé tři měsíce dopředu.” 

Ano, začalo to “jen” kamarádkami. Jenže každá dodaná pomůcka byla vlastně i reklamou. Maminky, které Montessori koncept neznaly, se kamarádek ptaly: Co to je? K čemu to je? Kde to seženu?

A zájem rostl geometrickou řadou. 

“Rozhodli jsme se pro založení e-shopu a pronájem skladu. Tím byla sušárna v paneláku. Manžel mě v tom podpořil a tchán nám půjčil na rychlejší rozjezd.” Důležitá poznámka. Někdo totiž začíná pozvolna. Nakoupí první zboží jen za to, co si našetřil. Z výnosu prvního prodeje nakoupí další várku. A tak pomalu roste. Také vyroste, ale ne tak rychle jako ten, kdo po prvním otestování zájmu veřejnosti nakoupí rovnou větší objem zboží na sklad.

Lucie měla štěstí ve tchánovi, tudíž 2. možnosti. Její úspěch by ale pravděpodobně přišel stejně. Protože její podnikání má smysl. “Zájem maminek nám vyrazil dech. Začali jsme se prudce rozrůstat. Už po roce prodeje výhradně Montessori pomůcek jsme...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům