Co má MLM společného se zahradou aneb 5 důvodů, proč tolik nováčků hoří

Místo předmluvy: Multilevelovému marketingu se skoro nevěnuji. Přitom je to legální způsob vydělávání peněz a ve správném pojetí velmi úspěšný. Tak ho beru, respektuji, nesoudím. Jako obchodní model je pozoruhodný, ale výsledný efekt, tak jako ve všem, záleží na lidech, kteří formě dávají obsah. Ostatně o tom jsou i následující řádky…

Údajně celých 95 procent neuspěje!

To číslo je tak strašlivé, že ho raději obrátím.

5 procent osob umí využít výhod, které nabízí multilevelový marketing, k dosažení vytoužených vysokých cílů, pozic a “pasivního” příjmu.

Zbytek, 95 %, se buď vůbec neprosadí, nebo nevydrží, živoří nebo to vzdá… 

Je to růžovými iluzemi, se kterými lidé do multilevelu jdou?

Uvěřením vzdušným zámkům a někdy i lžím, známé verbířské metodě když ptáčka lapají, hezky mu zpívají?

Nebo prostě holým faktem, že z každého nemůže být schopný obchodník a už vůbec ne lídr, protože charisma a další přednosti, za nimiž jdou davy, se nedá naučit, to už musíte mít a v sobě probudit?

Kdo je tedy odpovědný za to, že 95 procent lidí v této formě přímého prodeje neuspěje? 

První, co se zamlčuje: Jsi podnikatel, musíš makat

Multilevelový marketing je typ podnikání. Obchodník, i když zastupuje konkrétní značku, je svým způsobem samostatná jednotka, firma, ne zaměstnanec. Ať pracuje nebo se fláká, je to jeho věc a jeho problém. Zpravidla nedostává žádný fixní plat a co nevydělá, to nemá.

Mateřská MLM firma je (z podnikatelského hlediska) pouze dodavatel, který mu tvrdě prodává všechno, i zaškolení. Ačkoli lidé v multilevelu rádi hovoří o tom, jak jsou jedna velká rodina, je to pravda jen zčásti. Ve skutečnosti neexistuje drsnější a konkurenčnější prostředí.

Všichni totiž mají stejná práva. Většinou neexistují hranice teritorií, žádné “sem mi nechoď, to je můj píseček”.

Co neoslovený klient, to lovná zvěř pro...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům