České versus seychelské myšlení: Proč má smysl druhý domov v zahraničí

“Jsi-li v rejži, tak ji odstav.” Kuchařská zásada

Podnikatelé mají obecně jednu vlastnost: jsou zvyklí jednat, nečekat. “Než vymýšlet výmluvu a ještě pádné argumenty na podporu výmluvy, bývá rychlejší nalézt řešení,” říká Richard Branson, britský podnikatel, dyslektik a vyznavač jednoduchosti. Když jsem jednou v tištěném magazínu FC vysvětloval Bransonův princip jednoduchosti, čtenáři mi udiveně psali: Copak geniální nápad může být jednoduchý? On nemusí být komplikovaný? My něco vymýšlíme a pořád se nám to nezdá cool, protože to není dost složité…

Každý úspěšný podnikatel ví, že právě naopak. Podnikání, které zákazník nedokáže vysvětlit jednou větou, je na něj příliš složité.

Třiatřicetiletému Petru Smětalovi stačí na vysvětlení úspěšného byznysu, který má s manželkou, dvě slova: Prodáváme šátky. V jednoduchosti produktu je krása. Od e-shopu se ovšem už posunuli. I proto, že se jim narodily dvě děti, dnes dvouletý syn a roční dcera, začali uvažovat o budoucnosti mimo tuto zemi a řízení podnikání na dálku.

Před rokem touto dobou jsem psal ze Seychel. O tom, jak je postaráno o děti (od první třídy hovoří třemi jazyky) i obyčejné lidi. Vzdálenost moře od vilky jsem krokoval na tomto videu.

Představa druhého domova v zemi, kde zrušili vězení a prodali budovu hotelovému řetězci Shangri-La, protože nebylo koho věznit, zaujala mnohé. Někteří se již na Seychely přesunuli, jiní...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům