Až 3 miliardy možných zákazníků aneb Jak Češi využívají internet k byznysu

Zažil jsem pravěk, kdy nebyl internet. Když jste tehdy chtěli oslovit lidi, museli jste jít do televize, rozhlasu, stoupnout si na ulici a pořád Vás slyšela menšina národa. Když jste si otevřeli obchod nebo kancelář, museli jste tam dřepět a doufat, že někdo uvidí vývěsní štít na ulici. Bylo nepředstavitelné oslovit v jedné chvíli a odkudkoli 3 miliardy lidí najednou.

Dnešní podnikatelé mají díky internetu příležitost, jaká nikdy nebyla. Pochopitelně, ruku v ruce s příležitostí, jde i konkurence, jaká nikdy nebyla. V Česku je 7 milionů uživatelů internetu; 2,5 milionu Čechů má internet v mobilu. Ano, když přesvědčíte trh mobilní aplikací, máte potenciálně k dispozici 2,5milionový trh. A to okamžitě a pouze u nás.

Z hlediska podnikání je nejsnazší doba, jaká existovala. Softwarový inženýr z Londýna Tim Berners-Lee teprve nedávno přiznal, že si začíná uvědomovat, jak obrovský nástroj vlastně vymyslel. Protože on vytvořil internet. Tehdy mu říkal world wide web. Chtěl pouze propojit několik oddělení Evropské organizace pro jaderný výzkum, aby si mohla přeposílat listiny v elektronické a ne papírové formě. “Navrhl jsem systém s dálkovou sítí. Nejprve na pracoviště. Pak přístupnou i z domova. Pak přístupnou i fyzikům, aby i oni mohli přidávat své postřehy o výzkumu elektroenergetických jevů a mohli okamžitě, on-line, reagovat, na kolegy.” Dnes internet používá už polovina světové populace a to číslo stále roste.

Jen v Česku je 38 000 e-shopů. Jsou to žně pro ty, kteří se vyznají v tlačenici. A pořád přibývají další. Protože v množství e-shopů je paradoxně také příležitost. Ostatně povězte sami: Jak se lidé v tolika e-shopech mají orientovat? “Když není v mém oboru konkurence, je dobré do tohoto oboru jít. Ale i když JE v mém oboru konkurence, je dobré do toho oboru jít, protože lidé potřebují získat lepší přehled. Možnosti internetu pro kreativní hlavy jsou zkrátka neomezené a je možné jít pořád vpřed,” říká například můj kamarád, který je rád, když přibývá e-shopů. “Jen houšť,” říká. “Jen ať se předhánějí.” Proč? On nemá srovnávací portál. Soustředí se – na errory.

Svůj produkt postavil na základní lidské vlastnosti...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům