Až 3 miliardy možných zákazníků aneb Jak Češi využívají internet k byznysu

Liftago je česká služba, která jak vznikla, jakoby neopatrně stiskla červené tlačítko a ihned jí vzniklo moře konkurence. Možnost vybrat si pomocí aplikace z nejbližších nabídek (řidičů taxi) inspirovalo i firmy mimo oblast taxislužby. Martin Hausenblas, Juraj Atlas a Ondřej Krátký pochopitelně vědí, že musejí nabízet stále něco nového. Obrazně řečeno: Co nabízejí dnes, musejí zítra upgradovat. Protože to ale dokážou, zažívají exponenciální nárůst: v lednu 2014 zprostředkovali 100 jízd měsíčně, dnes 10 000 jízd měsíčně. Stonásobně víc. Za rok a půl.

Ptáte se, co lze vymyslet víc? Tak například od 10. do 20. srpna se bude jezdit jejich taxíky zadarmo. Říkáte si, zda zešíleli? Kdo zaplatí provoz aut a řidiče? V tomto případě BMW.

BMW totiž poskytne své elektromobily BMW i3. Na prezentaci těchto modelů. Je to win-win-win situace, tedy situace vítězná na všechny strany. Jó, to se pak domlouvá spolupráce… Vždyť:

1) Lidé se rádi svezou zdarma.

2) Automobilka bude mít díky bodu 1) ochotnou klientelu, která bude sama skákat do vozu a které alespoň ukáže nejen tichý provoz bez výfukových plynů, ale také pohodlí interiéru z přírodních a recyklovatelných materiálů a čalounění barvené přírodnímu barvivy z listů olivovníků.

3) A Liftago bude mít jak konkurenční výhodu, tak spokojené (nové) zákazníky a vlastně také reklamu. A to bez zásadních nákladů. “Chceme ukázat, že i cesta taxíkem může být zážitek a že...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům