Proč si všímat dětských nápadů aneb Jaký poklad mají maminky na mateřské

“Co to máš za nápady?” řve první matka na syna v pískovišti.

“Copak jsi někdy viděla růžového slona?” zlobí se druhá matka nad výkresem své dcery na lavičce.

Procházím parkem a obracím oči v sloup.

“Přemýšlela jsem o nějakém podnikání, ale co člověk může dělat se dvěma dětmi?” slyším třetí matku mluvící do mobilu.

V každém vydání tištěného magazínu FC (i v aktuálním) píšu o podnikání maminek při dětech. A ještě raději píšu o podnikání maminek DÍKY dětem…

Ta žena měla jméno, které se vyslovovalo tak sladce. Šery znamená ve francouzštině miláček a ve španělštině to je posílené sladké bílé víno z Andalusie. Sheri ale především byla matkou tří dětí. Když jsem se jí zeptal, jak mohla uspět v podnikání, když má na krku tři děti, odpověděla mi krásně duálně: “Právě proto, že mám na krku tři děti.”

Už mnozí odborníci se zabývali záhadou, jak je možné, že děti mají nejúspěšnější podnikatelské nápady. Došli k závěru, že čím jednodušší je produkt, tím širší je skupina potenciálních klientů. Zatímco děti uvažují jednoduše, dospělí mají zvyk věci komplikovat. A Sheri komplikaci nedovolila. Co vymyslely děti, to (tak jak to bylo) prostě vložila na trh. Firmu Jibbitz po pouhých 16 měsících (!) od založení prodala v přepočtu za 240 milionů Kč + stejnou částku obdržela ještě na bonusech z tržeb.

Kapitola první: Nápad

Bylo léto. Sheri, žena v domácnosti, seděla s dětmi na zahradě, všichni na nohou crocsy. “Bylo teplo, ale sychravo. Jemný letní deštík. V holínkách by se děti pařily, textilní boty by provlhly…” (Omlouvám se za vleklý popis toho, co měly děti obuté, ale je to kupodivu základní bod úspěchu, protože…) “Čtyřletá dcera objevila luční kytičky. Utrhla je a vyzdobila si jimi otvory ve svých crocsech. Šestiletý syn se ihned chytil a do...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům