Čím více dětí vytuněné crocsy nosilo, tím více jiných dětí je vidělo. A protože u dětí spolehlivě účinkuje dominový efekt, co měl jeden, to chtěl druhý. A pak to přišlo. Sheri: “V jeden okamžik Richard řekl: Dost. Přesně teď zakládáme firmu.”
Jaký byl rozdíl mezi Předtím a Teď? Zájem dětí byl úplně stejný, ať došlo k zpoplatnění služby. Děti neřeší, co je za peníze a co není. CHTĚJÍ to. Ba dokonce chtějí to tím víc, čím více ostatních dětí to má. Nakonec, který rodič by měl to srdce nedopřát dítěti maličkost – když je za pár drobných?
“Název firmy vymyslel manžel. Podle mé přezdívky. Jednou jsme spolu viděli film Joe Versus The Volcano, kde říkali Flibbertyjibbit někomu, kdo pořád breptal. Podle manžela to bylo přiléhavé ke mně, protože jsem od začátku proti jeho obchodnímu plánu něco namítala… Na firemní název to ale bylo dlouhé. A tak ho na úřadě zkrátili na Jibbitz.”
Sheri si dnes uvědomuje, jaký poklad měla nejen v dětech, ale i v partnerovi. Sama byla už spoustu let zarezlá v domácnosti. “Žena v takové situaci uvažuje čistě provozně, je zahloubaná do každodenní operativy a chybí jí podnikatelský nadhled, tento závit jí prostě přestane fungovat. Hned po škole jsem otěhotněla a pak mě už nenapadlo něčeho dosahovat, chtěla jsem tu být primárně pro své děti,” omlouvá to, proč neviděla to, co manžel.
Domino jménem Jibbitz oběhlo školu i školku, kam její tři děti chodily, přeskočilo do vedlejší čtvrti i města. Sheri vyráběla i podporovala odběr obcházením trhů, obchodů a hračkářství, zatímco Richard, který měl své zaměstnání, večer kontroloval skladové zásoby a četl e-maily od klientů. “Dělal to s ohledem kvůli mně. Moc špatně se mi totiž četlo, když někdo napsal, že nějaký můj nápad s postavičkou se mu nelíbí. Ale Richard mě uklidňoval. Odepsal tomu člověku konstruktivně, jakou postavičku by si tedy představoval. A za chvíli jsme četli úžasný námět, který se nám hodil a ihned jsme ho realizovali.”
Tehdy Sheri pochopila, že nemusí platit žádné designové vývojáře a kreativce. Inspirace jí začali snášet sami zákazníci, především děti. “Tak jsme začali vyrábět třeba zvířátka, dinosaury, hrdiny z komicsů…”
Kapitola třetí: Růst
Přišlo to, co přijít muselo. Děti omrzely jednoduché designy. Začaly...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům