50 % všech podnikatelských start-upů skončí do jednoho roku. 90 % pak do pěti let. Důvod? Lidé nevydrží hledat správnou cestu, spokojí se se závěrem, že měli asi “špatný nápad”.
V multilevelovém marketingu zase žádný unikátní nápad, žádné hledání ani vymýšlení nejsou třeba. Je daný jak systém, tak produkt. Přesto až 95 % lidí v MLM také nevydrží poslouchat NE, nemám zájem a zabalí to.
Sečteno, podtrženo: Ať se lidé snaží prorazit s něčím novým, nebo naopak dostanou šanci kopírovat to, co už úspěšně dělají jiní, ve většině případu neuspějí. Jak to?
Tato statistika funguje nejen v Česku, ale v celém světě. Nesouvisí totiž s konkrétním trhem, nápadem ani prostředím. Pouze s lidmi jako takovými.
V čem jsou ti, kteří uspějí, jiní? Proč si oni neřeknou “nejde mi to, kašlu na to”? Co vůbec jedny lidi přiměje vzdát se před cílem a druhé lidi uvěřit, že úspěchu přece dosáhnou?
Když byl na Business forum do Singapuru pozván Arsène Wenger, zarazilo mě to. V čem může fotbalový trenér poradit zaměstnancům, podnikatelům a obchodníkům? Nicméně muž, který v anglickém Arsenalu Londýn trénuje například české fotbalisty Petra Čecha a Tomáše Rosického, vlastně vůbec nemluvil o fotbale. Mluvil o tom, jak z kohokoli, kdo je na sobě ochoten pracovat, udělat součást úspěšného týmu.
Konkrétní metodický způsob, který používají úspěšní lidé, vysvětluji v novém vydání magazínu FC (číslo 5/2015, se vzpěračem na obálce), proto jím tady nebudu zdržovat. Zamyslím se však nad tím, proč někdo růst dokáže a někdo ne.
1. Jak zacházet s negativní zpětnou vazbou
Richard Branson byl odmalička dyslektik. Špatně četl, počítal, pomalu chápal. Pro okolí byl outsider. “Bylo pro mě normální poslouchat, že na něco nemám. A když je něco pro Vás normální, věříte tomu.” Dnes je mu 65 let, v Anglii je šestý nejbohatší a řídí přes 400 různých byznysů...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům