Proč 90 % start-upových podnikatelů napoprvé selže?
Proč 96 % lidí po vstupu do multilevelového marketingu neuspěje?
Proč se pak vracejí do zaměstnání a mluví o jistotě, když je vede někdo jiný, ale často ani v zaměstnání nejsou spokojeni?
Odpověď je prostá:
Každý, kdo vstoupí do podnikání nebo MLM, se má stát ze dne na den sám sobě vůdcem. A časem pak dokonce vůdcem dalším lidem (svým zaměstnancům, spolupracovníkům).
To ovšem není žádná vrozená samozřejmost. Je to dovednost, kterou se člověk může naučit, respektive MUSÍ se ji naučit – jinak si ji neosvojí.
Naučme se ovšem odlišovat pojmy. Existují totiž dva typy vůdců. První je vůdcem často jen ve svých představách a pokud uspěje, pak krátkodobě, druhý jako vůdce vůbec nevypadá, a přesto jím bývá, dokonce dlouhodobě. Budu je odlišovat jako Šéf a Lídr.
—
Každá organizace (firma, tým) má svého Šéfa, ale zdaleka ne všechny mají Lídra. Jakákoli osoba, i cvičená opice, může začít štěkat své příkazy, plivat destruktivní kritiku a tlačit lidi, aby pohnuli věcmi. Myslím, že v každé korporaci najdete Šéfa, který na všechny dupe a tváří se, jako kdyby on sám uměl všechno. Nicméně to z něj automaticky nedělá Lídra.
Na základě nejen svých zkušeností se pokusím popsat hlavní rozdíly mezi Šéfem a Lídrem. Když oba vložíte do stejného pracovního prostředí, ten první v něm začne vytvářet úzkost a stres, zatímco druhý vztahy a růst.
1. rozdíl: Šéf říká Já a Vy, Lídr říká My
Lídr prosazuje rovnost všech členů týmu, ovšem sám sebe chápe za součást tohoto týmu. Svou roli vidí pouze v tom, že jako Jeníček v pohádce vyleze na strom a ukáže směr, kudy z hustého lesa.
Na jedné straně tedy Lídr ví, že ani sebekvalitnější tým se neobejde bez...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům