Proč každý jin má svůj jang aneb O vítězné lahvi ze supermarketu

Mám kamaráda-introverta.

Má problém mluvit, projevovat se, seznamovat.

Je sám a trápí ho to.

Chtěl by to změnit, ale jak, když nemá odvahu udělat první krok?

A odkud by vzal odvahu, když je roky sám a stále více bez sebevědomí?

“Ty jsi spustil seznamku?” napsal mi. Než jsem stihl odpovědět, telefon přijal další zprávu. “Ale mně by stejně nikdo nechtěl,” odbyl rychle – jako vždy – jakýkoli pokus o změnu.

Někteří lidé mají utkvělý pocit, že jsou nezajímaví, přehlížení, bez hodnoty. Že k jejich jinu nemůže existovat jang, jak jsem psal v článku Správný člověk ve správný vztah: 3 klíče k dlouhodobému vztahu. Jenže to se mýlí.

Před kamaráda jsem postavil lahev.

“La Moneda Reserva Malbec,” četl z etikety červeného vína z Chile. “Co s tím?”

Stálo sto padesát korun.

Myslíte si, že může být dobré? Dělá cenovka dobré/špatné víno?

Napadlo Vás někdy, co by se stalo, kdyby v obchodech strhali etikety ze všech vín a my jsme si přestali vybírat podle marketingu a ceny?

A napadlo Vás stejně tak, co by se dělo, kdybychom zavřeli oči a vybírali si partnera ne podle toho, jak vypadá, ale jaký je – jak se chová, jak nám chutná, jak nám s ním je?

Komická představa, že?

U vína se to děje – na soutěžích. Porotci obdrží anonymní vzorky jednotlivých vín bez názvu, popisu, vysvětlení. Jen s číslem vzorku. Nevědí co, ale ochutnávají a hodnotí.

A tak se stalo, že Decanter World Wine Awards vyhrálo právě...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům