21 výzev pro 21 dní osobního růstu aneb Sami sobě soupeřem

"Jsme tím, co opakovaně děláme." Aristoteles

Když jsem v tištěném magazínu FC ukázal jednoduchý cvik, kterým lze během několika minut zocelit téměř všechny svaly v těle, začali jste mi psát o svých rekordních výkonech – a poměřovat se se mnou.

Skvělé! Jen houšť! Hlavně opakovaně!

Tělo je návykový organismus. Cokoli, co s trochou vůle opakujeme každý den po dobu alespoň 21 dní, si osvojíme jako automatický návyk. Po malých dávkách jsme tak schopni začít žít zdravěji, pravidelně cvičit, být produktivnější. Nepotřebujeme k tomu ani mnoho motivace. Už ten pouhý akt – začít a každý den udělat něco konkrétního – je jako šťouchnout do kyvadla u starých hodin. Dá to člověku takt. Než se naděje, ocitne se ve spirále pozitivních změn, které ho začnou bavit. Ano, stačí mít po dobu nejméně 21 dní “za ušima” zapsanou jednu maličkost a každý den ji dodržet. Nic víc, nic míň.

Za těch pět let, co vydáváme tištěný magazín FC, se u čtenářů rozvinul návyk odlišovat se od průměru. Dělat to, co druzí nedělají. To Vás baví. Fajn.

Nechci s Vámi soupeřit. Mám totiž pro Vás lepšího soupeře, než jsem já. Pokud jste natolik odvážní, že si věříte v souboji, ve kterém Vaším soupeřem budete Vy sami, pak zkuste zdolávat některou z následujících výzev po dobu 21 dní.

Odměnou Vám může být pozitivní návyk, metodika přemýšlení, kterou už neztratíte.

1. Upřednostňuj slova zvyšující pocit štěstí

Typicky, když se někoho zeptáte “Jak se máš?”, odpoví: “Dobře.” Hodně dávno, v jedno horké a líné odpoledne, mě probral člověk, který zašveholil: “Mám se FANTASTICKY.” 

Ihned mě zajímalo, co se v jeho životě přihodilo tak mimořádného. On se jen usmál: “Jsem zdravý. Moje rodina taky. Žiju ve svobodné zemi. Nemám tedy žádný důvod být nešťastný.” 

Ten rozdíl byl pouze v jeho postoji a ve volbě slov. Nebyl na tom o nic lépe než já, ale cítil se nesrovnatelně lépe než já.

A poradil mi: “Opakuj si totéž 21 dní po sobě. A taky se budeš usmívat.”

2. Každý den zkus jednu nepoznanou věc

V tištěném magazínu FC jsme čtenáře učili laterálnímu myšlení. Metodě, kterou vznikají nejunikátnější podnikatelské a marketingové nápady na světě. Schopnosti přemýšlet jinak. Nejen odlišně oproti mase, ale odlišně i oproti své přirozenosti.

Vybočit ze stereotypu můžeme všichni. Jednou denně něco udělejme jinak než obvykle. Jděme jinou cestou. Změňme pořadí. Při nákupu volme přesný opak – místo obvyklého jogurtu, který...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům