7 zaměstnanců, kteří si koledují o vyhazov (bez ohledu na výkonnost)

6. koledník: Přisvojovač

Ano, možná opravdu odvedl největší porci práce. Možná opravdu překonal většinu překážek. Možná by bez něj tým tolik nedokázal. Ale…

Jednak žádný zaměstnanec nedosáhne na firemní úspěch sám (i když někteří sebestřední zaměstnanci si myslí opak.)

A jednak nejlepší zaměstnanci (nejlepší týmoví hráči) se dělí o slávu.

I kdyby měli na úspěchu hlavní zásluhu, oni ocení druhé a jsou těmi, kdo chválí a nechávají druhé vyniknout.

Nejlepší lídři popisují své úspěchy tak, jako by to byly úspěchy druhých. Proč? Protože vědí, že úspěch má pozitivní a motivační vliv na toho, koho se týká.

Říkat “Já jsem udělal všechnu práci” a “Celé to byl můj nápad” není nic jiného než “Svět se točí jen kolem mě a já potřebuji, aby to všichni věděli”. A když to někdo nepřijme, veškerý další čas a energii polyká to, aby to druzí hlavně uznali.

7. koledník: Výpravčí

Obchodní partner si stěžuje. Zákazník se cítí ošizen. Kolega je naštvaný. V zásadě nezáleží na tom, co se stane, důležité je, že chybu způsobil někdo jiný. Tady se odděluje zrno od plev.

Nejlepší zaměstnanci bez ohledu na to, o co jde a kdo je vinen, si před stěžovatele stoupnou a “nechají si jednu vrazit”. Přijmou cizí kritiku, frustraci nebo naštvání ne proto, že by si je zasloužili, ale proto, že vědí, že ji dokážou unést,...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům