5x bacha na sociálních sítích aneb O budoucnosti botů i lidskosti

Využíváte ke své práci internet, konkrétně sociální sítě? Občas se v byznysovém světě urodí něco zajímavého. Naposledy Babel Camp, setkání profesionálů se zkušenostmi ze sociálních sítí. Jaké jsou trendy v tomto vysoce proměnlivém a rychle se vyvíjejícím prostředí, kde získat náskok a na co si dát naopak pozor?

Organizátoři v čele s Adamem Zbiejczukem pozvali do pražských Holešovic převážně zahraniční řečníky, hlavním jazykem byla angličtina. Mluvilo se o politických kampaních na sociálních sítích (Facebook, Twitter i obecně na internetu), stále rostoucím vlivu YouTuberů, významu videa jako komunikačního média i například povídání se zákazníky pomocí automatizovaných botů. Co nás nejvíce zaujalo?

  1. Zohledňuj kulturní zvyky

Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com, hovořila o mezinárodním marketingu na sociálních sítích. Upozornila, že je třeba více než jinde dbát na odlišnosti v kulturách a promýšlet je opravdu do detailů. “Koho by napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neonacisty a nebude zrovna vhodný vhodný pro propagační kampaň v Německu?”

  1. Budoucnost patří botům

Tým Triad Advertising představil využití automatizovaných botů v zákaznické podpoře. Možná jste už zaregistrovali: Vstoupíte na nějakou stránku a v tom jste osloveni kýmsi, kdo se i představí. Následně Vám pravidelně dává otázky a očekává odpovědi. Je připraven i na to, že neodpovídáte. Pokud odpovídáte, ví, jak reagovat.

Hm, ochotný, milý, asertivní – oceňujete. A přitom to není člověk, ale (ro)bot. Firmám něco dává, něco bere. Dává hlavně téměř neomezenou komunikaci se zákazníky, boti totiž nemají pracovní dobu a dokážou zastoupit živé operátory a on-line 24hodinovou podporu. Na druhou stranu jejich vývoj stojí stovky tisíc korun.

  1. K úspěchu v marketingu už nestačí dobrá značka

Polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk zmínil, že ani velkorysý rozpočet nemusí přinést skvělé výsledky. Nakonec totiž může mnohem více zafungovat nedodržování marketingových pouček. Ano, čtete správně: NEDODRŽOVÁNÍ....

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům