6 hloupých pravidel, kvůli kterým firmy zbytečně přicházejí o špičkové lidi

5. pravidlo: DOTAZNÍKOVÉ

Oznámkujte svého nadřízeného.

Jste spokojeni ve firmě?

Zlepšili byste něco?

Děkujeme za Váš čas. Nehodící se škrtněte. Váš automat.

Říká se tomu, jistě v nadsázce, interní průzkum. Protože žádný průzkum to není.

Pokud, zvědaví majitelé, chcete opravdu vědět, co si lidé myslí, sestupte ze svého obláčku a ptejte se jich OSOBNĚ. To znamená: MLUVTE k lidem, veďte s nimi ROZHOVOR, snažte se je ANGAŽOVAT.

Jen tak se něco dozvíte. Bleskový zaškrtávací on-line průzkum, který jde ve skryté kopii nadřízenému (jehož v něm zaměstnanci hodnotí…), přináší jen mělké odpovědi bez skutečné zpětné vazby a vypovídací hodnoty.

“Prosím Tě, co podle Tebe u nás funguje? Co ne? Co si o tomhle myslíš? Co navrhuješ? Jak nám můžeš pomoci?” Pokud tyto otázky nejste schopni položit člověku z očí do očí, pak máte vážný problém s konektivitou a komunikací, dvěma klíčovými K, která rozvíjejí týmy.

Opakuji: Ptejte se OSOBNĚ u zdroje. Nikdo nepotřebuje otevírat své srdce u neosobního dotazníku před monitorem. Lidé DOKÁŽOU mluvit k věci a upřímně Vám pomoci, ale jen pokud jim dáte stejně upřímnou možnost.

6. pravidlo: KONTROLNÍ

“Odcházíš domů? Ukaž telefon! Otevři galerii obrázků! Pusť diktafon! Nehraj si se mnou; kde máš ty důvěrné dokumenty, informace, konverzace?”

“Nejsi až moc na internetu? Jaké stránky vlastně sleduješ? Stíháš vůbec pracovat?”

Otázky, které totálně diskvalifikují tazatele. Vyjadřují: “Sorry, JÁ nevím, jestli jsi vůbec ten pravý. JÁ Ti nevěřím. JÁ Tě soudím podle...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům