1 změna, která okamžitě zlepší Tvé obchodní výsledky

  1. Neobchoduj schůzku

V Česku se rozšířil mor zvaný Obchodní kafíčko. Čeští obchodníci se zkrátka snaží prodat schůzku. Mají taktiku: “Pojď na kafe, mám pro Tebe něco mimořádného.” Nebo: “Zařídím Ti setkání s lidmi, kteří Ti změní život.”

I tady se opakuje stejný model: Zákazník není vůbec důležitý. Ba dokonce je úplně jedno, kdo tím zákazníkem je. Pepa, nebo Franta, hlavně když přijde a podepíše. Jinými slovy myšlení typu: Na klientovi není nic unikátního, zatímco na mně všechno. (Předchozí chyby.)

Úspěšní lídři vedou své obchodníky k tomu, aby oslnili prospekta řešením jeho problému, které bude vypadat dobře nejen na papíře nebo v telefonu, ale které mu skutečně pomůže.

To je podstata úspěšného “přímého prodeje”. Ti legrační pa-obchodníci, kteří se u domovních dveří, na ulici nebo v supermarketu snaží “řešit problém”, aniž se vůbec druhého na JEHO problém ptají, jen ředí svou osobní značku a likvidují renomé firmy, kterou zastupují.

  1. Jedno hlubší a silné řešení je lepší než více povrchních a slabých

A nyní pochopíme, jak poznat slabého lídra. Bývají to ti, kteří se snaží budovat svou síť kontaktů hlavně do šířky a povrchně. Jedou na kvantitu. Ostatně, podobně povrchně, jak jednají se zákazníkem, jednají i se svým obchodníkem. Podobně uspěchaně,...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům