“A pak spolu žili šťastně až do smrti…,” řekla mi babička na dobrou noc a zhasla.
Ale mě to naopak probralo. To měl být konec pohádky?
“Babi, žili šťastně až do smrti?” vzepřel jsem se v pelechu. “Ale JAK?”
Střih v čase. Dvacet let nato mi jeden miliardář vypráví svůj životní příběh.
“A pak už jsem dosáhl úspěchu…,” vyjádřil pointu a já měl déjà vu – pocit, že tohle jsem už někdy zažil. Znovu jsem se cítil nespokojeně.
Udeřil jsem na něj jako na babičku. “Ale JAK?”
Víte, mám rád happyendy, ale nestačí mi vědět, ŽE existují. Potřebuji znát, JAK se jich dosahuje.

“Nó, princezna musela s Honzou vyjít,” řekla babička.
“Nó, musel jsem vycházet s lidmi – zaměstnanci, zákazníky, partnery,” řekl miliardář.
Vyjít s druhým! Jasně, náš úspěch stojí na vztazích!
Odmalička přece hledáme způsob, jak co nejlépe vyjít s rodiči, učiteli, spolužáky – to dokud se učíme; pak s kolegy, šéfy i zákazníky – to dokud jsme zaměstnaní; pak se zaměstnanci, dodavateli, konkurenty – to jakmile podnikáme… A při tom ještě musíme souběžně vycházet s přáteli, rodinou, partnery…
Všechny vztahy fungují na podobných principech. Kdo čte magazín FC, bývá někdy překvapen, že vše vysvětluji na partnerských vztazích, lásce, jenže ta je každému pochopitelná. I podnikateli, který nemůže zradit, oklamat, “být nevěrný” svému zákazníkovi, protože pak nevybuduje dlouhodobě úspěšnou firmu. Podobně jako když podrazíme kamaráda, rodiče, kohokoli blízkého, vztah s ním ohrozíme.
Kdo čte magazín Business Leaders, ví, že mnohým zásadám...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům