Řada mých přátel pracuje v síťovém obchodu, chcete-li v multilevelu. Nabízejí kosmetiku, finanční produkty, nemovitosti i produkty zdravé stravy. Ačkoli systém prodeje mají podobný, výsledky a kariéry mají odlišné. A když je pozoruji, vidím proč. Každý z nich totiž jinak snáší odmítnutí. To, když na svou nabídku slyší NE.
A netýká se to zdaleka jen lidí v multilevelu.
Všimli jste si, jak jedno odmítnutí některé lidi odradí od nového pokusu, zatímco jiné učiní naopak zarputilejšími a odhodlanějšími? Nepochybně každého to nepříjemné bodnutí zabolí, ale jak to, že jednoho oslabí, a druhého posílí? Jak tedy přemýšlí ten, který bolest použije ne k sebelítosti, ale jako důvod, aby se zlepšil?
“Už skoro třicet let dělám tento obchod a na odmítnutí jsem si ještě nezvykl. Pokaždé mě štve,” říká Roman Hassman, který to v Amway jako první Čech a Slovák dotáhl dokonce do evropského vedení. “Právě proto, že mě každé NE štve, na sobě pořád makám. I dnes, kdy je mi třiapadesát.”
Bolest z NE má svůj prapůvod v našich genech. Slyšet NE znamenalo “Nechceme Tě…”, “Nepatříš k nám…”. Kdo byl vyloučen z komunity, přišel o oheň, jídlo, bezpečí. Mimo kmen byl odsouzen ke smrti. Proto se nikdo z nás, tak nějak uvnitř, necítí dobře, když slyší NE; proto nechceme NE znovu slyšet. Máme to tak všichni. Jenže problém není v NE. Problém je v tom, jak na odmítnutí zareagujeme. Vzdát to? Nebo naopak NEVZDAT?
“Způsob, kterým se rozhodneme reagovat na odmítnutí, ať v obchodě nebo v běžném životě, určuje směr celé naší budoucnosti,” upozorňuje Aleš Buksa, ve dvaasedmdesáti letech nestor síťového marketingu, který kosmetiku LR rozvinul do tří zemí Evropy.
Jak se tedy zařadit mezi ty mentálně silné?

Protože se tímto způsobem přemýšlení zabývám v magazínu FC, zde jsou moje návrhy alespoň stručně v pěti základních bodech:
1. Přiznej si své emoce
Nepotlačuj, neignoruj, neodmítej to, co cítíš. Mentálně silní lidé prostě dokážou unést i to, jak se cítí....
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům