Stále více čtenářů nás oslovuje s nápady na zřízení internetových obchodů. Mnoho z nich je unikátních, nejsou nejen v Česku, ale ani ve světě. Chtějí poradit. FirstClass není jen časopis FC, ale platforma pro všechny úspěšné, jejich náměty, inspirace a doporučení. Proto jsme se rozhodli svěřit oblíbenou rubriku Vzdělávání specialistům. Jak to vidí s podnikáním na internetu? Kde na základě svých zkušeností vidí příčiny úspěchu a neúspěchu? Máte slovo.
Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz:
Žijeme v době, kdy internet je součástí běžného dne každého z nás. Hledáme tam informace nebo nakupujeme. Lidé zde proto vidí možnosti pro své podnikání. Často se setkávám s názorem, že internetové podnikání je jednou z cest, jak snadno a rychle zbohatnout bez vynaložení většího úsilí. Není to ale tak úplně pravda. V internetových vodách číhá spousta různých nebezpečí a nástrah, které si mnozí, zpočátku velice ambiciózní internetoví podnikatelé neuvědomují. A právě kvůli tomu rychle skončí na dně. Jak se ale strmému pádu z výšin vyvarovat a odolat konkurenci více než 37 000 e-shopů, které v současné době v České republice fungují?
Výhoda a nevýhody e-shopu
Při srovnání s kamenným obchodem nebudete potřebovat tak vysoké vstupní náklady. Ty se mohou pohybovat v řádech desítek tisíc korun, samozřejmě záleží na produktu, který chcete prodávat. Současně, vaši klienti nebudou vázáni na určité místo, mohou si zboží objednat prakticky odkudkoli.
Pro stávající majitele kamenných obchodů je e-shop nástroj, jak oslovit další zákazníky a současně v dnešní internetové době funguje i jako virtuální výloha.
E-shop je možné vnímat jako práci na plný úvazek nebo pouze přivýdělek při studiu nebo rodičovské dovolené. Vždy záleží na přístupu provozovatele.
Nevýhodou e-shopu je jeho virtuálnost, se zákazníkem je obtížnější navázat kontakt a některé produkty si lidé stále kupují pouze v kamenných obchodech.
Nejdůležitější krok
Založení a správa e-shopu není pouze o zakoupení domény a naplněním virtuálního obchodu nabízeným zbožím. Jeden z nejdůležitějších kroků přichází ještě před tímto počinem, a to úvaha, na prodej jakých výrobků se budete specializovat. Neprodávejte...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům