7 důvodů, proč 95 % lidí v MLM neuspěje

To číslo je tak strašlivé, že ho raději obrátím. Celosvětově jen 5 procent osob umí využít výhod multilevelového marketingu k dosažení vysokých cílů, pozic a pasivního příjmu. Zbytek se neprosadí, nevydrží, vzdá to nebo se obchodně vůbec nechytí… Je to růžovými iluzemi, s nimiž lidé jdou do MLM? Uvěřením nesplnitelným slibům a lžím, verbířské metodě když ptáčka lapají, hezky mu zpívají? Nebo holým faktem, že z každého nemůže být schopný obchodník – jen tím, že se naučí, co má říkat či číst – a už vůbec ne lídr, protože charisma a vlastnosti, za nimiž jdou davy, se nedají naučit, ty už musíte mít a probudit?

Jste podnikatel, musíte makat

Kdo je tedy odpovědný za to, že 95 procent lidí v této formě přímého prodeje neuspěje? Předně oněch 95 procent lidí, protože multilevelový marketing je druh soukromého podnikání. Obchodník je svébytná firma, ne zaměstnanec. Jestli dnes pracuje nebo se flinká, je jeho věc a problém. Nedostává žádný fixní plat a co neprodá, nemá. Mateřská MLM firma je pouze jeho dodavatel, který mu tvrdě prodává i zaškolení. Ačkoli lidé v MLM rádi hovoří o tom, jak jsou jedna velká rodina, ve skutečnosti neexistuje drsnější konkurenčnější prostředí. Všichni mají stejná práva, neexistují hranice teritorií, žádné “sem mi nechoď, to je můj píseček”. Co neoslovený klient, to lovná zvěř pro všechny.

MLM počesku

Do českého prostředí je to nešťastný obchodní model. V hlavním světovém státě závisti vždycky platilo, že je bližší košile než kabát. Zejména pro bývalé zaměstnance je těžko pochopitelné, proč by měli pomáhat někomu jinému s jeho obchodem, když si mohou ve stejném čase za větší provizi zobchodovat...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům