Vyjet s limitovanou edicí auta je vždy dvousečné. Na jedné straně zvyšujete exkluzivitu značky a na druhé straně štvete ty, kdo se do omezeného okruhu vybraných kupců nevejdou.
Zažívá to i Ferrari. Hybridnímu supersportu LaFerrari, který vjel na trh loni, šlo vytknout jen málo. I to málo ale stačilo. Tím málem byl fakt, že k dispozici bylo jen 449 exemplářů. Kdo byl pětistý v řadě a pozdější, už měl smůlu, i když byl ochoten zaplatit 1,2 milionu eur, v přepočtu 33 milionů Kč, za základní verzi.
Luca di Montezemolo, prezident Ferrari, nyní prohlásil: “Mnoho zákazníků bylo zklamáno, že nemůže vlastnit LaFerrari. Věříme, že se jim dostatečně omluvíme tím, že pro ně chystáme něco speciálního, co si budou moci koupit brzy.” Detaily nesdělil. Mezi řádky jako by sliboval dostupnější LaFerrari. Dostupnější však nemusí nezbytně znamenat nižší cenu. Spíše více kusů.
Vlastníci LaFerrari si exkluzivity užívají. První ojeté kusy se již prodávají za dvojnásobek kupní ceny. Pokud i nástupce udrží jízdní parametry, pak by měl z dvanáctiválcového motoru vytahovat výkon 800 koní (při 9000 otáčkách za minutu) a točivý moment až 700 newtonmetrů (při 6750 otáčkách za minutu).
Ostatně za volant LaFerrari se posadil i pilot formule 1 Fernando Alonso a jak ukáže video,...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům