Prostředníčkáři aneb 7 způsobů, jak spolehlivě přijít o manažerskou kariéru

Pokud máte ve svém okolí manažera nebo lídra, který vykazuje níže uvedené poznávací znaky, doporučuji tento postup:

1) Obstarejte si smartphone s vysokým rozlišením

2) Požádejte onoho manažera nebo lídra o sekundu času a jeden hollywoodský úsměv

3) Cvak, a máte ho vyfotografovaného – do archivu šéfů, kteří to v kariéře nedotáhli daleko.  (POZOR! Neváhejte. Možná už nebudete mít mnoho příležitostí, abyste ho zastihli v jeho kanceláři.)

Mezi českými a slovenskými majiteli velkých firem, kteří zpovzdálí stále hlídají chod a provoz, se pro níže definovaný typ manažerů a lídrů vžil pojem “prostředníčkáři”. A to podle prstu, který rádi vztyčují vůči jiným, nejspíš aby ukázali, jaké jsou jedničky.

Možná si v koženém křesle a na vyvýšeném místě připadají jako velcí bossové a machři. Všeho do času. KAŽDÁ firma je totiž úspěšná jen tehdy, funguje-li jako tým. Vést ji tedy musí nejlepší týmový hráč. Není tak úplně jedním z mnoha, protože on udává směr a tempo. Nemá ale lepší dres nebo lepší kolo. Dokonce ani nesleduje, kdo cílem projede jako první. Pro něj je podstatné, kdy cílem projede poslední z celého pelotonu. Protože to je tým. Buď vyhrají všichni, nebo nikdo.

“Prostředníčkář” v pelotonu nespolupracuje. Nepomáhá, nepodporuje. Naopak sabotuje týmovou práci, demotivuje okolí a pak, když protne cílovou pásku, si přisuzuje veškeré zásluhy.

Jako individualita na Tour de France, proč ne? Ale na vysoké pozici ve firmě nemá co dělat. Podle jakých projevů ho jednoduše poznají majitelé, ale i Vy?

1) Záměrně nerozumět připomínkám

Majitelé platí manažery mimo jiné za to, aby posouvali firmu kupředu. Tedy aby přímo svou činností zvyšovali tržby a zisk. Jak se to...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům