Přibližně 20 sekund trvá, než plátěná střecha zmizí v krytu za zadními sedadly. Kabinu v tu chvíli obemkne desetistupňový mráz, který dále umocňuje všudypřítomný vítr. Tlačítko na vyhřívání sedadel však ponecháváme ladem. Stejně jako se vlastně ani nezajímáme o nastavení klimatizace. Důraz místo toho klademe na zcela jiné parametry. Třeba na nejvyšší rychlost 300 km/h. Nebo zrychlení z klidu na stovku za 4,4 s. Či výkon 405 kW (550 koní), kvůli němuž musíte s plynovým pedálem komunikovat intimněji než se svou nastávající. Taková je podstata nového kabrioletu Jaguar XKR-S, který byl teprve před dvěma měsíci představen na autosalonu v Los Angeles. Magazín First Class však mohl díky své účasti na arktické expedici automobilky Land Rover usednout za jeho volant. Naše dojmy?
Jízda na sněhu a ledu již několik desetiletí rozděluje motoristy na dva tábory. Jedni kluzké vozovky milují kvůli zábavě, která je za volantem čeká, druzí však zastávají zcela opačný názor. Zasypaný asfalt považují při svých cestách za zlo, které stojí mezi nimi a milionovým ziskem. Chyba však kupodivu není v myšlení či cestářích, kterým došla sůl. Stačí zvolit správný vůz a rázem se ze dvou táborů stává jeden. Osobně to poznáte při prvním letmém seznámení s novým kabrioletem XKR-S. V jeho kabině se již po prvních sekundách cítíte jako doma, se staženou střechou pak do posledního decibelu vychutnáváte rachot čtyř koncovek výfuku. A to zimě navzdory! Nevadí dokonce ani lehčí řízení, které souvisí s uvolněným charakterem otevřených vozů. Že bychom našli dokonalost?
Ve své podstatě ano. Ve srovnání s kupé totiž dokážete otevřenému XKR-S odpustit kvůli větru ve vlasech celou řadu věcí. Rozčilovat se nebudete nad zadními sedadly, které spíše než jako místo pro cestující slouží...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům