Barů je jako much. Když chcete otevřít nový a uspět, potřebujete od začátku zvláštní pozornost u správné cílové skupiny zákazníků. V Česku se to dělá obvykle tak, že se pozvou celebrity (ty rády přijdou všude tam, kde jim nalijí zdarma). Majitelé barů očekávají, že celebrity přitáhnou média a média pak přitáhnou hosty. Bohužel to tak nefunguje, protože média, která se zajímají o celebrity, se už moc nezajímají o propagaci nějakých barů. Zajímají se spíše o skandály, které ale žádnému baru na úvod dobré jméno zrovna neudělají.
Na západě na to jdou levněji a od lesa. Dokážou si vyrobit reklamu po celém světě i bez celebrit a hektolitrů prolitých jejich hrdly. Jak? Jednou skleničkou.
Například v Londýně otevřeli bar Gigi’s. Nezvali žádné násosky. Stačily jim dvě šikovné ruce barmana, který namíchal nejdražší koktejl na světě. Není ani podstatné, co obsahuje. Stejně není důležité, jestli si ho někdo objedná. Všechny přísady totiž vydrží v lahvích do aleluja – nezkazí se. A cena je tak přestřelená, že manažer podniku Cesare Papagna ani nečeká, že někdo drink bude chtít. 8888 liber. 312 750 Kč podle dnešního kurzovního lístku.
Nicméně o to vůbec nejde, prodat tento drink. I když… Londýn je aktuálně nejdražším městem světa. Jen ceny nemovitostí stouply meziročně o 18,4 procenta. Reality tu nakupuje, rekonstruuje a prodává také společnost PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, takže proč by si tu někdo nedal tak drahý drink PRÁVĚ PROTO, že je nejdražší? Navíc...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům