Třetí Ferrari Enzo je v Česku

Jak si představujete zasloužený relax? Masáž, vířivka, večeře? Fajn. A co víc adrenalinu? Co sahat si na své sny, po kterých jdete?

Středa byla pro mě pekelná. Nejdelší obchodní jednání v životě. 10:30 až 23:40. V kuse o jedné jediné akvizici. To Vám pak hučí v hlavě jako v úle – ještě i ráno.

Potřebujete zklidnit. Někdo se dívá na obraz. Jiný na přírodu. Já jsem se rozhodl pro příležitost, která nepřichází často. Vidět vůz, který reálně není možné vidět bez byznysových kontaktů a mimo soukromé garáže.

Má karoserii o váze pořádného chlapa. Jen devadesát kilo. Konstrukce z karbonu. Teprve třetí Ferrari Enzo, které se objevilo v Česku, je drahé jako vila, s tabulkovou cenou 1 150 000 eur (podle aktuálního kurzu ČNB 31 860 750 Kč). Přesněji řečeno, je to historicky třetí české Enzo v pořadí. Například advokát Robert Pergl, majitel prvního Enza v Česku, se ho po třech letech se skřípěním zubů zřekl. Vyměnil ho za svůj start ve slavném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans. “To je bohužel natolik nákladná záležitost, že jsem se musel rozhodnout, zda jet závod, nebo mít Enzo.”

Vyklopíte dveře – a máte požehnaný pocit. I Monu Lisu vidí denně víc lidí. Pro celý svět se vyrobilo jen 399 těchto dvoudveřových kupé. Vyprodána byly všechna, což se odráží v jejich ceně. V roce 2004 byla prodejní cena Enza 645 000 eur. Nyní se ojeté kusy prodávají i za 3 miliony dolarů (podle dnešního kurzu České národní banky 73 365 000 Kč). Dražší z posledních sériových řad...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům