VIDEO: Čínští milionáři založili nejexkluzivnější klub supersportů světa!

Počet milionářů v Číně začíná narůstat tempem, vedle jakého by blednul i raketoplán při své cestě na oběžnou dráhu. Není divu, jedná se o největší trh světa, jemuž komunistická vláda začíná stále více povolovat mantinely. Míří sem tak nikoliv miliony, ale miliardy dolarů. A kde jsou peníze, tam je i touha ukázat své bohatství. Existuje přitom mnoho způsobů, jak dát najevo, že zbytek komunity vám nesahá ani po kotníky. Vlastnictví supersportovního automobilu však patří mezi ty nejžádoucnější. I díky tomu byla zformována asociace SCC (Super Car Club), která rázem deklasovala všechny podobné kluby po celém světě. Či snad víte o jiné organizaci, která se může pochlubit 500 nejexkluzivnějšími automobily planety?

Na počátku všeho přitom stál Zhang Kuan, v současné době dvaatřicetiletý podnikatel, který ještě v roce 1998 řídil Volkswagen Santana. Již v roce 2007 však díky svým obchodním aktivitám přidal do garáže první Ferrari a začal se rozhlížet po lidech se stejnými zájmy.

Záhy tak vznikl klub, v němž se scházelo prvních 13 fanoušků rychlých kol. Laťkou pro zájemce o vstup se stalo BMW M3, záhy však Zhang Kuan musel přepsat stanovy. „Nejdříve jsem chtěl pouze najít stejnou sortu lidí, s níž bychom mohli mluvit o naší lásce k supersportům. Jenže poté se doslova roztrhl pytel. Vůbec mi nedošlo, že v Pekingu je tolik bohatých lidí.“

Aktuálně je proto podmínkou pro přijetí do klubu Porsche 911, i to však je považováno za supersport pro chudé. „Auta s cenou okolo 4 000 000 Kč tu již elitu neberou. Prim hrají modely startující na 11 milionech korun. Proto má klub tolik Veyronů, Koenigseggů, Zond a podobně.“

Většina...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům

Napsat komentář