Nevídané, fronty v Chanelu

Obrázek, jaký u nás jen tak neuvidíme: před butikem francouzské módní značky Chanel jsou delší fronty než u pokladen v Albertu. K zažití je to například v Číně i její zvláštní administrativní zóně – v Hongkongu. Chanel totiž v Asii snížil ceny až o 21 %, zatímco v Evropě je zvýší. Říká tomu “narovnání cen”.

Miao Sijia, dvacítka s rouškou přes ústa, jela 50 kilometrů do nejbližšího obchodu, jen aby zakoupila limitovanou edici, zlatavou kabelku 2.55 za zvýhodněných 19 700 juanů. To je asi 3200 dolarů. Manažer Wang Lei obětoval z platu 5500 juanů (necelých 900 dolarů), aby přítelkyni dopřál kabelku Cambon s právě 21% slevou. “Předtím stála 7000 juanů,” uvedl. Tedy asi 1138 dolarů. V přepočtu na naše tak ušetřil 6000 Kč. Lidé, kteří nakoupili, ještě postávali před obchodem a nevěřícně přepočítávali na chytrém telefonu cenové rozdíly. Tohle u Chanelu opravdu není běžné.

Čím je to vlastně způsobeno?

Až doposud byly v Číně produkty Chanelu i dalších západních značek dražší než v Evropě. Bylo to dáno značnými dovozními cly a obrovskými přirážkami maloobchodních prodejců, kteří si uvědomovali hlad komunistické země po západním zboží, jakož i pokračující růst střední třídy a tudíž zvyšující se poptávku. V Chanelu...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům