Pokud v pracovním týdnu nabudete dojmu, že potřebujete změnit prostředí a restartovat se, vzpomeňte si, prosím, na tento článek a další z hideaways, jak označuji ne útočiště, ale útěčiště – místa, kam rád utíkám znovunabít baterky. Po západních Čechách a Praze tentokrát doporučuji pomezí Orlických Hor a Jeseníků, konkrétně Dolní Moravu a ještě konkrétněji hotel Vista.
1. důvod: Servis
Skutečným wellness hotelem je pro mě ten, kde se cítím dobře a nemusím myslet. Můj hlavní dojem z Visty vyjadřují dvě slova: delegace problému. Co hosta trápí, to vyřeší hotel, bez ohledu na to, zda je to vina hosta. Ilustruji to už na příjezdu.
Na recepci Vás vítají tři lidé. Všichni Vás odbavují SPOLEČNĚ. Dělba je taková, že první řeší papírování (doklady, přihlášení), druhý mezitím zajišťuje welcome drink (včetně dětských, děti tu jsou totiž rovnocennými partnery – viz dále) a třetím je concierge (řeší to, co neodkladně potřebujete). Můj osobní případ:

Do Visty vždycky přijíždím v pátek. Nikdy ale nemám šanci přijet dříve než PO osmé večer. Přitom večeře, které mám již placené, se podávají pouze DO osmé večer. Co s tím?
V běžném hotelu by mě politovali, že je to moje zpoždění = moje chyba, peníze by mi kompenzovali (nebo taky ne) a vyslali by mě do noci někam jinam se najíst. Ne ve Vistě. Postup je takovýto:
Concierge nejprve zavolá do bufetové restaurace (tam se podávají polopenze), zda mě ještě přijme. Když ne, protože je opravdu pozdě, zavolá do druhé hotelové restaurace, à la carte (výběr z jídelního lístku), která je ovšem gurmánská, zážitková, dražší a tudíž vyňata z režimu polopenze.
Z á la carte restaurace přijde personál. První muž mi odnese kufry do šatny, druhý mě přímo odvede ke stolu a tam mi třetí nabízí ze dvou možností večeří: buď selekci pokrmů z bufetu (nadbytek, který nebyl vyexpedovaný z kuchyně), nebo výběr z jídelního lístku à la carte restaurace s tím, že jídla nebudu hradit, pouze nápoje.
Vždycky volím první variantu. Proč? Z à la carte menu si mohu vybrat kdykoli později (třeba k obědu), ale dostat bufetové jídlo naservírované od kuchaře à la carte restaurace je zážitek. Důvod je prostý: Grilovanou veverku jako předkrm a pošírovaného lososa jako hlavní chod si špičkový kuchař nedovolí jen tak překlopit na talíř (jak by u bufetových stolů udělal každý z nás) a porce nazdobí tak, jako by to byla jeho výkladní skříň. Food design dokonalý.
2. důvod: Přístup k dětem
Pominu precizní pozornost a přesnost číšníků, která je vysoko nad čtyřhvězdičkovým označením hotelu. Co mě dostává, je přístup k dětem. Už oslovování “mladý pane“ a “mladá dámo” v à la carte restauraci ukazuje, jak moc hotelu záleží na spokojenosti dětí – která je pochopitelně klíčem k návratu klientely do rodinného hotelu.
Proto má Vista v restauraci dětské menu, u bufetových snídaní samostatného kuchaře pro děti jen na...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům