Luxusní odnož japonského Nissanu vstoupila před několika lety oficiálně do Evropy, ve srovnání s Lexusem (exkluzivnější modely Toyoty) však stále nedosahuje výraznějšího úspěchu. Samozřejmě až na model FX, který považujeme za jedno z nejkrásnějších SUV všech dob. Jeho speciální verze Sebastian Vettel Limited Edition schopná jet až 300 km/h na autosalonu v Ženevě proto rozhodně nechybí. Zastíněna je však vůbec první supersportovním vozem značky, konceptem EMERG-E.
Novinka ke svému pohonu ovšem rozhodně nevyužívá žíznivý benzinový pětilitr V8, který u verze pojmenované po dvojnásobném mistru světa produkuje 309 kW (420 koní). Místo toho Infiniti EMERG-E využívá obdobnou koncepci jako Fisker Karma nebo BMW i8. Tedy klasický spalovací motor o 1,2litrovém objemu kombinovaný s kompresorem a párem elektromotorů. Rozdíl proti mnichovské značce tkví však v tom, že Infiniti dostane pod kapotu benzinový tříválec namísto turbodieselu.
Stejně jako Fisker ovšem bude i Infiniti využívat benzinové jednotky pouze k výrobě elektřiny. Bez emisí ale vždy zvládnete ujet jen 50 km, poté bude muset pohonná jednotka vyrobit další kilowatty. A právě v tuto chvíli přichází ke slovu klasická pohonná jednotka, která dojezd navýší až na 480 km. Pokrýt tak můžete stejnou...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům