Carroll Shelby nám kdysi prozradil, že kdyby chtěl, mohla mít jeho Cobra 1000 koní již v 60. letech minulého století. Byla by však absolutně neřiditelná a své majitele by vozila maximálně na hřbitov. Technologie však od té doby značně pokročily. V dubnu proto automobilka Ford hodlá na autosalonu v New Yorku představit svůj upravený Mustang zvaný Shelby 1000. Jak správně usuzujete, pod kapotu se nastěhuje síla konkurující Bugatti Veyronu. Zvládne však tuhá zadní náprava Modrého oválu přenést veškerý výkon na silnici, nebo budou výsledkem prvního sešlápnutí plynu pouze černé čáry na vozovce a rozcupované zadní, 9 palců široké, pneumatiky?
Vzhledem k faktu, že Shelby 1000 si za základ bere Ford Mustang Shelby GT500, mohla by být možná i jízda po okreskách, nikoliv jen po rovné dálnici. Na evropskou ligu v podání Ferrari, Lamborghini a Porsche však americký muscle car bude na okruzích výrazně ztrácet. A s ohledem na sofistikovanější podvozek mu záda nejspíše ukáže i Veyron, přestože Mustang nabízí svému majiteli lepší poměr výkonu a hmotnosti. Na nějakých 1500 kg totiž nově připadá 708 kW (963 koní) v případě silniční verze, model určený pouze pro závodní okruhy nabídne dokonce 820 kW (1115...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům