BMW i8 Spyder: Bez střechy, s křídlem na rámu čelního okna a spotřebou 3 l/100 km!

Jára Cimrman kdysi říkával, že budoucnost leží v aluminiu. Hliník se však od té doby odstěhoval do Humpolce, futurum je tak potřeba hledat jinde. Většina automobilek si přitom myslí, že spásou pro lidstvo by se mohla stát elektřina. Proto v posledních letech vzniká jeden hybrid a elektromobil za druhým. A to přesto, že soudobé technologie nejsou dostatečné. Je však potřeba být připraven, jak nám exkluzivně prozradil generální ředitel českého BMW, Dr. Josef Reiter (rozhovor si můžete přečíst v aktuálním tištěném magazínu First Class). Proto bavorská automobilka představuje svůj další hybridní model, i8 Concept Spyder.

Novinka vychází z kupé i8, jehož zakamuflované verze brázdí silnice všech kontinentů a vychytávají poslední mouchy. Spyder by tak již mohl profitovat z prověřených mechanických komponentů. Tedy z kombinace elektromotoru o výkonu 96 kW (131 koní) a tříválcového benzinového motoru, který vysílá 164 kW (223 koní) na zadní kola. Elektromotor přitom pohání přední kola, hybridní BMW tak bude čtyřkolkou schopnou akcelerace z klidu na stovku pod 5 sekund a nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Mnohem podstatnější však...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům

Napsat komentář