Nový Viper se oficiálně uvedl v New Yorku. Kdo jako první zkrotí 649 koní?

Tak tomuhle říkáme návrat se vším všudy. Ještě před dvěma roky to přitom vypadalo, že Viper skončí v propadlišti dějin. Ten samý úděl ostatně rok předtím hrozil celé automobilce Chrysler. Nakonec však díky štědré ruce Baracka Obamy značka přežila ekonomickou krizi a proto mohla včera na autosalonu v New Yorku představit snad nejvymodlenější novinku za celou svou historii. Neznamená to přitom, že by se nový Viper měl prodávat po milionech kusů. To opravdu nehrozí. Chrysler však celému světu může konečně zaslat důležitou zprávu: Jsme zpátky a silnější než kdy předtím!

Patrné je to zejména při prvním odklopení kapoty motoru, pod kterou trůní výrazně modifikovaný 8,4litrový vidlicový desetiválec. Jeho vnitřnosti používají kované písty, sodíkem plněné výfukové ventily či nové katalyzátory, výkon tak vyšplhal na 477 kW (649 koní). Zvýšila se rovněž hodnota točivého momentu, se 814 Nm již stoprocentně nebudete potřebovat automatickou převodovku. Na šestistupňovém manuálu totiž stačí zařadit čtvrtý stupeň a snadno zvládnete rozjezd z nuly až po maximálku. Její hodnotu sice značka nezveřejnila, 300 km/h však překročíte s naprostou nenuceností.

Mnohem „evropštější“ je také podvozek, jehož šasi se oproti předchůdci vyznačuje o 50 % větší tuhostí. Do značné míry za to mohou překřížené příčné vzpěry v motorovém prostoru, které ideálně propojují komponenty zavěšení s hořčíkovým krytem pohonné jednotky V10. Nová je také zadní náprava, na...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům

Napsat komentář