Karel Komárek bude se svým novým tryskáčem nevěrný Grossmann Jets. Zaklepe u ABS Jets

Ropný magnát Karel Komárek má sice vlastní leteckou společnost, ale jakmile mu dorazí objednaný soukromý tryskáč Gulfstream G550, s vysokou pravděpodobností půjde ke své konkurenci. I v privátním létání platí, že kovářova kobyla chodí bosa.

Představte si, že si pořídíte autoservis, pak luxusní auto, ale ve vašem vlastním servisu pokrčí rameny, že takovou káru neumějí opravit. Něco podobného se stalo jednomu z deseti nejbohatších Čechů s odhadovaným investičním majetkem přes 30 miliard korun! Do jeho skupiny KKCG sice patří letecká společnost Grossmann Jet Service, která nabízí k pronájmu privátní a business jety Embraer Legacy 600, Hawker 900XP a Cessnu Citation CJ2. Ale s Gulfstreamem, na který čeká její majitel, si neporadí. Nemá na to adekvátní piloty ani zkušenosti. Komárek, kdyby chtěl Gulfstream za každou cenu operovat v GJS, by musel pravidelně vynakládat nemalé náklady na nový personál a rozšířené zázemí, využité ve společnosti pouze na toto jedno letadlo. A takové finanční harakiri neudělá žádný rozumný majitel Gulfstreamu. I Petr Kellner, který má stále dva vlastní Gulfstreamy, také G550 a starší GV, zvolil bezstarostné řešení – svěřil své jety letecké společnosti ABS Jets, jež se mu o letadla stará z hlediska údržby i obsluhy. Samozřejmě ne zadarmo, ale rozhodně levněji, než kdyby tak činil sám. A k tomu řešit servis, školení pilotů… uf. U Komárka by jakékoli jiné řešení než ABS Jets bylo překvapivé až nerozumné.

Samozřejmě, že na první pohled to bude vypadat kuriózně. Přátele a partnery bude Komárek nabádat: “Půjčte si letadlo u mé společnosti Grossmann Jet Service, mám kvalitní služby!” Přitom sám bude využívat servis přímé konkurence.

Na druhou stranu: posuzovat, co je konkurence a co není, je v dnešní...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům