Začíná válka o majitele soukromých letadel: Dokonce už i NetJets nabízí management

Byznys dnes není žádný med, přituhuje i v konkurenční bitvě o majitele privátních letadel. ABS Jets, OperaJet a Grossmann Jet Service, a nejen oni, budou mít co nevidět pořádného soupeře. Managovat letouny se chystá největší poskytovatel business letů na světě, NetJets, resp. dceřiná společnost v Evropě, NetJets Europe.

Mít vlastní tryskáč je hlavně starost. Hledat a školit posádku! Pronajímat hangár! Řešit údržbu, dopravovat stroj do servisu! A hlavně pořád a pořád platit a platit! Takhle si to mnozí miliardáři nepředstavují. Oni chtěli komfort, bezstarostnost a hlavně mít své letadlo stále k dispozici. Ale co když se porouchá? Náhle shánějte jiné, náhradní, a ještě na dálku telefonujte do opraven, zajišťujte přepravu… Proto vznikly specializované společnosti na management letadla, které se o vše postarají. Když nelétáte, váš stroj nabídnou k charterování jiným klientům, aby se vložené peníze trochu vracely. Problém je, že rybníček českých majitelů letadel je malý – a teď do něj vstupuje ještě nový subjekt. A ne žádné ořezávátko. NetJets Europe.

Společnost třetího nejbohatšího muže světa Warrena Buffeta (na snímku) dosud rozšiřovala klientelu na bázi předplacených karet a podílového vlastnictví. V prvním případě jste si mohli pořídit jakousi Opencard na letadlo, ve druhém jste využívali všechny výhody vlastníka privátního letadla, aniž byste si ho celý museli kupovat – koupili jste si obrazně pouze křídlo a byli tudíž spoluvlastníky s dalšími podnikateli. Přitom jste se nedělili o tento jeden konkrétní stroj, ale kdykoli kdekoli na světě jste si mohli objednat podobný typ, přičemž i ten váš letoun létal pro jiné. Šlo o takové sdílení tryskáče s tím, že flotila NetJets představuje dva tisíce letadel a ne jen to jedno! Až dosud tedy NetJets nebyl...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům